Nostalji Marketing Tüyoları
Bugün çoğu marka, retro marketing yani retro pazarlama ile nostalji kavramını ürünlerinin reklamları ile sentezliyor. Peki nostalji marketing tüyoları hangileri?
Bugün çoğu marka, retro marketing yani retro pazarlama ile nostalji kavramını ürünlerinin reklamları ile sentezliyor. Peki nostalji marketing tüyoları hangileri?
Günümüzde başarılı bir marketing stratejisi, sadece ürünün satışına odaklanmaz. Müşterisi ile yakınlık kurmaya, duygularına hitap etmeye ve bireyler için inşa etmeye odaklanır. Markasına dair işleri, sanat gibi işleyip ruha dokunmayı hedefler. İçimizde mutluluk, özlem, neşe ve daha pek çok duyguyu uyandıran kişiler ile vakit geçirmeyi istediğimiz gibi marka seçimlerimiz de bu yöndedir. Bu yüzden çocukluk veya gençlik dönemleri ya da önceki dönemler ile bağ kuran nostalji marketing, son dönemlerde oldukça yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu noktada tasarım konusu, öne çıkmaktadır. Artık filtreler, markaların en yakın dostları haline gelmiştir.
Millenials olarak adlandırılan Y kuşağı, retro ve vintage öğelere oldukça ilgi duymaktadır. #ThrowbackThursday en sevilen hashtag çeşitleri arasında yer almaktadır. Dünya geneline hakim olan bu trend, Türkiye’de de benzer şekillerde karşımıza çıkabilmektedir. Örneğin tek kanallı dönemden geçmiş olan 80’lerin çocukları; Clementine çizgi filmi, kaset, walkman, turbo sakız ve arı maya silgi gibi pek çok şeyi hafızasında biriktiren nesil olarak tanımlanabilir. O ürün, dizi veya filmleri gördüklerinde her an o anlara dönüp bağ kurabilmektedirler. Markaların da geçmiş ile şimdiyi sentezlemesi, tüketicilerin ilgisini çekmektedir.
Müşterilerinize nostaljik his uyandıran ürünler sunmanız ya da pazarlama stratejilerinize bir tutam geçmiş eklemeniz, kişilerin markanıza yakınlık hissedip bağ kurmalarına neden olabilir. Rebecca Gross’un designschool.canva.com blog sayfasında yayınladığı “The Secret Power of Nostalgia: How You Can Use It to Fuel Your Creativity and Enrich Your Design” adlı yazısı, nostalji pazarlama ile ilgili ipuçlarına yer veriyor. Ürünler için verilen bu marka tüyolarını gelin, birlikte keşfedelim.
1. Çocukluk anılarını yeniden canlandırın.
2. Sıcak yaz günlerini geri getirin.
3. Sade zamanlara flashback etkisi veren dönüşler yapın. (Nerede o eski bayramlar & anne yemekleri...)
4. Bayram ve tatilleri kutlayın.
5. Geçmiş ve şimdi arasında karşılaştırma yaparak contrast oluşturun.
6. Ürününüzde yerel görünüm imajı geliştirin.
7. Kendini iyi hisset karakteri oluşturun.
8. Tarihi ya da eski fotoğrafları ortaya çıkarın.
9. Vintage yazı tiplerini karıştırarak kullanın.
10. Nostaljik fotoğraf rengi sepya kullanın.
11. Özlem duygusu uyandıran fotoğraflar kullanın.
12. Köklerinizi vurgulayın.
13. Uzun yıllardır sektördeyseniz altın çağınızı kutlayın.
14. Cana yakın ve arkadaş canlısı imajı uyandırın.
15. Orta çağ renk paleti kullanın.
16. Eski ürün koleksiyonları ile birlikte sunun.
17. Vintage sanat eserlerinden ilham alın.
18. Basit tutun.
19. Biraz retro stili enjekte edin.
20. Uygun dozda romantizm ekleyin.
21. Ürün pazarlamanızda tatil eğlencesi havası olsun.
22. Yakınlık hissi uyandırsın.
23. Old-school havası verin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder